4t día: Banyeres de Mariola – Alcoi

Powered by Wikiloc
Distància: 25,41 km
Dificultat : Moderada
Temps en Moviment: 5 h 26 min.
Velocitat mitja: 4,7 km/h
Tipo de ruta: lineal, sol d’anada
Altitud màxima: 966 m
Altitud mínima: 623 m
Desnivell positiu: 460 m
Desnivell negatiu: 667 m

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Eixida: Poliesportiu de Banyeres de Mariola

Poliesportiu de Banyeres de Mariola

Agafarem la GR 330 direcció Alfafara, al primer encreuament pel camí de la dreta i al proper seguirem recte. No deixarem pel camí asfaltat fins arribar a la borrera Moli de Blanes que deixarem a l’esquerra, seguim la senda fins al Riu Vinalopó, caminarem per la ribera esquerre del riu i que no deixarem fins que creuem per un pont a la ribera dreta.

1r
2n
3r

Deixant el riu a l’esquerre seguirem fins la Font de la Coveta que alimenta d’aigua al Riu Vinalopó.

Font de la Coveta
Riu Vinalopó

Passarem per davant del Mas de l’Altet de Mariola, al fons la Torreta, Mas del Combregants i Mas Aguilella.

Mas l’Altet de Mariola
Mas dels Combregants
Mas d’Aguilella  i Mas dels Combregants

Seguirem pel camí de les Aguilelles  fins l’Azagador de la Font Freda on agafarem la GR 330 que ens portarà dalt del port de la carretera Bocairent – Alcoi que coneixem del tram anterior. Quan passem el Mas de la Rambla podem gaudir del Cim de la Blasca a la nostra esquena, al front el Montcabrer, el Teix, el Cabeço de la Mariola i de tots els camps de conreu de la capçalera del Vinalopó.

Montcabrer el Teix i el Cabeço de la Mariola
Cim de la Blasca

En les següents interseccions agafarem el camí de l’esquerre fins que arribem dalt del Port de Bocairent CV794. Des d’aquest punt seguirem per la GR 330 direcció Alfafara, senda paral·lela a la carretera. Passarem pel Mas del Portell i Cases del Portell.

Deixarem la senda en el quilometre 8,60, per una altra a l’esquerre de la carretera, per agafar més avant la GR 7, direcció Ermita de Santa Bàrbera on l’abandonarem i seguirem pel camí de la dreta.

Casa de l’Ermita de Santa Bàrbara

Passarem per davant del Mas de la Fabriqueta i abans d’arribar al Mas de l’Altet de Santa Bàrbara deixarem el camí per la senda de l’esquerra. Cal posar atenció en tots els encreuaments. Descobrirem el Mas del Cipreret o Mas Secret de Mariola que deixarem a l’esquerre per seguir el nostre camí.

1r Encreuament
2n Encreuament
3r Encreuament
4t Encreuament
5é Encreuament
6é Encreuament
Mas Secret de Mariola

Després del Mas Secret de Mariola o del Cipreret, passarem per altres encreuaments, pel camí veurem la coberta un antic pou fet de pedra.

Coberta de un pou antic

Tornem agafar la GR 330 fins al encreuament amb la PR-CV 370, que seguirem, direcció al Càmping Mariola.

Càmping de la Mariola

Continuarem per la GR 7 fins arribar a l’encreuament de la PR-CV 370 direcció Cova Bolumini i després la GR 7 que seguirem fins la Font de Mariola (atenció encreuaments).

Font de Mariola

Seguirem pel camí de l’esquerre posant molta atenció en tots els encreuaments i punt de referència, ja que hi han molts camins i sendes. Passarem per de Casa Mariola i Mas de Borratxina.

1r
2n
Casa Mariola
3r
4t
Mas Borratxina
10é
11é
12é

Quan arribem a la carretera de l’Assegador de Mariola seguirem per l’esquerra, deixant a l’esquerra el Caseriu Mariola. Aproximadament a un quilòmetre (km 21,50) veurem un mas a l’esquerre, cal agafar el camí que passa per la seua dreta abandonant la carretera de l’Assegador. Aquest camí porta al Barranc del Cint GR 7, PR-CV 160 (km 22,870), passarem per la Font de la Teula, Font del Pastoret i Mas del Potro.

Carretera Assegador de Mariola
Caseriu Mariola
Enllaç GR 7, PR-CV 160 (km 22,870)
Font de la Teula
Mas del Potro

El Barranc del Cint, està flanquejat per grans parets verticals de més de 200 metres d’altura, on actualment habiten una colònia de voltors lleonats i al seu interior discorria lliurement el riu Benissaidó (en l’actualitat es troba canalitzat per a proveir d’aigua potable a la ciutat d’Alcoi). Aquest indret és un dels espais naturals més  emblemàtics i més característic de la ciutat, la seua silueta ha sigut, és i serà̀ un de les icones dels alcoians. En el seu interior destaca la presència jaciments arqueològics i L’Alt de les Pedreres (1056 metres).

Barranc del Cint

Al final del Barranc agafarem la senda de l’esquerre que passa per davant de la fàbrica del Llonganicer (en ruïnes) direcció d’Urbanització Gormaig i acabarem al Pàrquing Torre de Cotes.

Fumeral de la fabrica del Llonganicer
Restaurant Torre de Cotes

Final del 4t. Tram: Pàrquing Torre de Cotes

En la llarga caminada, sense molt desnivell, de més de 25 quilòmetres que hem fet avui, hem pogut gaudir de fonts, masos en ruïnes i d’altres reformats dedicats a l’agricultura o convertits en hotel o albergues rurals, hem caminat per pinades, passetjat pel costat del riu Vinalopó, riu menut que fluix en aquesta zona fins desembocar a Santa Pola i pels camps de conreu de la seua capçalera, i hem creuat el Barranc del Cint on hem pogut disfrutar del vol del voltor, tot això abans de arribar al final d’aquest tram: Alcoi.