Skip to content

6é dia: Cocentaina – Muro d’Alcoi

Plaça del Palau de Cocentaina – Carrer Dolors de la Verge – Carrer de la Santíssima Trinitat – Carrer de Sant Vicent Màrtir- Casc Antic – Carretera de Sant Cristòfol – Sant Cristòfol – PR-CV 37 senda ecològica – Font de Borràs o del Racó de la Mala Cabra – Font de la Penya Banyà – Font de les Huit Piletes – Mirador – Font de l`Esquererola – Font de Sanxo – Font i Mas de Llopis – Montcabrer – Racó Llobet (Mas, bassa i font) – PR-CV 56 – Barranc de Reig – Mas del Magre – Font de la Quebrantà – Font del Depòsit sense aigua i una taula per a descans – enllaç de la PR-CV 277 – seguirem el descens pels xalets de la Plana de Muro (Camí Roca) – Ermita Sant Antoni – Muro

Powered by Wikiloc
Distància: 15,93 km
Dificultat : Moderada
Temps en Moviment: 3 h 57 min.
Velocitat mitjana: 4 km/h
Tipus de ruta: lineal, sol d’anada
Altitud màxima: 1390 m
Altitud mínima: 412 m
Desnivell positiu: 938 m
Desnivell negatiu: 959 m

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Eixida: Palau de Cocentaina.

Palau de Cocentaina

Començarem a caminar pels carrers Dolors de la Verge, de la Santíssima Trinitat i Carrer de Sant Vicent Màrtir, Casc Antic.

Una vegada que finalitza el poble pel casc antic, agafarem el camí que ens portarà fins la carretera de Sant Cristòfol. Atenció als encreuaments.

1r Encreuament
2n Encreuament

Passarem per Sant Cristòfol i deixant l’Ermita a la dreta agafarem la PR-CV 37 senda ecològica. Eixirem a una carretera asfaltada que dona accés a xalets que veurem, a la dreta i esquerra, en la pujada fins el començament de la senda.

Ermita de Sant Cristòfol

Quan s’acaba el camí asfaltat, la senda en forta pujada ens portarà a dos fonts: la Font de Borrás o del Racó de la Mala Cabra i la Font de la Penya Banyà. Passarem per un cartell informatiu, fet de ceràmica, que ens indica pobles i serralades que des d´allí podem veure: Font de les Huit Piletes, Mirador, Font de l`Esquerola, Font de Sanxo i Font i Mas de Llopis, un excel·lent mirador del pobles del Comtat.

Cartell informatiu
Racó de la Mala Cabra
Font de la Penya Banyà
Font de les huit Piletes

Des de la font de les huit Piletes i després de descansar una estona seguirem per PR-CV 37 direcció, Mirador, Font de l`Esquerola, Font de Sanxo.

Font de l’Esquererola
Font de Sanxo i les Monteses al fons

Seguirem la senda que ens deixarà en la Font i Mas de Llopis, un excel·lent mirador del pobles del Comtat: Muro, Gaianes, Beniarrés, Alqueria d’Aznar, i com no, el cims del Benicadell i la Safor.

Panoràmica des del Mas de Llopis
Mas de Llopis

Seguirem per PR-CV 37 direcció Montcabrer. Una vegada arribem al primer coll agafarem la senda de l’esquerra i caminarem per la falda del Cim, una tranquil·la senda amb algun tram aèri. Passarem per la font de la Coveta i al segon coll, punt on podem veure les Monteses al front, deixarem la PR-CV 37 per continuar pujant fins a Montcabrer. Només falten 400 m.

Montcabrer és el cim més alt de la Mariola 1390 m. Podem gaudir d´una excel·lent panoràmica de 360º: la majoria dels cims més alts d’Alacant i de València. Seguint el sentit de les agulles del rellotge, podem veure:

• Mondúver,
  • La Serra de Tavernes
  • Benicadell
  • La Safor
  • L’Albureca
  • La Serreta d’Alcoi
  • La Serrella (Pla de La Casa i El Recincle)
  • Aitana
  • Alt del Portí
  • Cabeçó de la Mariola
Cim del Montcabrer 1390 m

En dies de bona visibilitat al nord Penyagolosa, Valencia, poblacions de la Ribera Alta, de la Vall d’Albaida, del Comtat i del Alcoià, i com no, el mar.

Després de disfrutar de les vistes, tornarem per la mateixa senda que hem pujat fins a la caseta del llibre de registre on agafarem la senda de l’esquerra.

Mas del racó Llobet

Quan eixim al coll, cal abandonar la GR 330 per continuar per la senda que apareix al front, marcada amb dos fites, fins al de Racó Llobet (Mas, bassa i font).

Quan arribem a la bassa i font del Racó Llobet seguirem per PR-CV 56, senda que transcorre a l’inici pegada al Barranc de Reig fins a arribar al Mas del Magre en completa ruïna. El deixarem a la dreta, per agafar a la dreta el camí que en forta baixada ens portarà al final de la ruta.

Bassa i font del racó Llobet

Passarem pel Barranc de la Quebrantà, el barrancs que descendeixen de la serra per aquesta façana més espectaculars. Destaca entre tots l’imponent desnivell, trobarem la Font de la Quebrantà i a continuació la Font del Depòsit sense aigua i una taula per a descans.

Ara ja pel camí d’asfalt fins a l´enllaç de la PR-CV 277. L´agafarem i després el deixarem per pujar pel costat del pont de la via del tren. El reprendrem altra vegada, seguirem el descens pels xalets de la Plana de Muro, Camí Roca, fins l’Ermita Sant Antoni i Muro on acabarem aquest tram. Final de la volta de la Mariola.

Aquest tram, junt amb el primer, son els de major desnivell i on requereixen un major esforç, però aquest ens ofereix les millors panoràmiques del tota la volta a Mariola, i a on podem veure tot el recorregut que hem fet en les sis etapes o trams de “La volta a la Mariola en 6 dies”.

Caminarem entre pins, arbocers, fleixos, carrasques, sorollers, aurons, teixos i també entre un gran nombre de plantes medicinals, sàlvia de la Mariola, timó, romer, camamil·la, raïm de pastor, pebrella, farigola, cua de gat, hipèric, te de roca etc. Disfrutarem el vol dels voltors i els cants de les aus que en la Mariola habiten (rossinyols, caderneres, gafarrons). Gaudirem de la bellesa i agressivitat dels seus paisatges, les riqueses naturals ,especialment les aigües.

Tot això han fet de la Mariola un símbol d’identificació per als habitants dels pobles que viuen als seus peus.